Menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Ευθυγράμμιση τροχών αυτοκινήτου

Ευθυγράμμιση τροχών, γεωμετρία και παραλληλισμός

Αν δεν είστε παλιός οδηγός, με τεράστια εμπειρία και γνώσεις μηχανικής και με τα κατάλληλα εργαλεία, δεν πρέπει να αλλάξετε τις ρυθμίσεις γεωμετρίας. Κάθε όχημα απαιτεί βέλτιστη ρύθμιση παραμέτρων της γωνίας κάμπερ, της γωνίας κάστερ και της γωνίας σύγκλισης που μόνο οι ειδικοί μπορούν να πραγματοποιήσουν, γιατί κάθε δέκατο του χιλιοστού είναι σημαντικό.
Η γεωμετρία συνίσταται στον έλεγχο και τη ρύθμιση της ευθυγράμμισης των 4 τροχών. Αυτή η λειτουργία θα κοστίσει μεταξύ 50 και 100 ευρώ.
Αν και οι τιμές μπορεί να μοιάζουν απαγορευτικές, μια λανθασμένη ρύθμιση μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη ζωή ενός ελαστικού και να επιφέρει πρόσθετες δαπάνες, καθώς και μια κακή αίσθηση οδήγησης.
Πριν να περάσουμε σε πιο τεχνικά θέματα, είναι σημαντικό να απαντήσουμε σε κάποια ερωτήματα σχετικά με τη γεωμετρία.
Η γεωμετρία είναι μια διαδικασία ρουτίνας, όπως αλλαγή λαδιών;
Όχι, η γεωμετρία είναι μια ειδική διαδικασία που πρέπει να πραγματοποιηθεί μόνο αν παρατηρείτε κάποια από τα παρακάτω φαινόμενα:
  • Το όχημα παρεκκλίνει στα αριστερά ή στα δεξιά στην ευθεία.
  • Η φθορά των ελαστικών είναι παράτυπη.
  • Το τιμόνι δεν είναι στον άξονα.
  • Τα ελαστικά τρίζουν χωρίς προφανή λόγο.
Πρέπει να κάνω έλεχο γεωμετρίας κάθε που αλλάζω λάστιχα;
Κατά γενικό κανόνα, δεν είναι υποχρεωτικό να κάνετε αυτό τον έλεγχο εάν διατηρήσετε τις ίδιες διαστάσεις που είχατε και πριν. Αντίθετα, μια αλλαγή της διάστασης των ελαστικών συνεπάγεται έλεγχο της γεωμετρίας. Επίσης, καλό είναι να γνωρίζετε ότι τα περισσότερα συνεργεία προσφέρουν αυτό τον έλεγχο χωρίς να τον ζητήσετε για λόγους ασφαλείας.
Η ευθυγράμμιση, τι ακριβώς είναι ;
Η ευθυγράμμιση των τροχών είναι ο έλεγχος και η ρύθμιση των παρακάτω γωνιών: της γωνίας κάμπερ, της γωνίας κάστερ και της γωνίας σύγκλισης (παραλληλισμού).
Κάθε αυτοκίνητο έχει πολύ ακριβείς μετρήσεις, αλλά σε κάποιους ερασιτέχνες αρέσει να τις τροποποιούν για να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά των οχημάτων τους. Η ρύθμιση της ευθυγράμμισης γίνεται κατά χιλιοστό και πραγματοποιείται με ένα συγκεκριμένο μηχάνημα: τον πάγκο ελέγχου γεωμετρίας.

Η γωνία κάμπερ

Εκφράζεται σε μοίρες. Ο βαθμός είναι αρνητικός, όταν το επάνω μέρος του ελαστικού κλίνει ελαφρώς προς το όχημα. Είναι θετικός όταν απομακρύνεται.
Στην περίπτωση ενός οδηγού αγώνων, η αρνητική γωνία του επιτρέπει να μπαίνει πιο επιθετικά στο βιράζ. Αντίθετα, χάνει πρόσφυση στις ευθείες, πράγμα που ενοχλεί στο φρενάρισμα και στις έντονες επιταχύνσεις.


Η γωνία κάστερ

Επίσης εκφράζεται σε μοίρες και πρόκειται για τη γωνία που εκφράζει τη διαφορά μεταξύ μιας ευθείας κάθετης προς το έδαφος και του άξονα περιστροφής του τροχού.
Παρέχει σταθερότητα σε μεγάλη ταχύτητα και γωνία στροφής. Συνήθως, η γωνία κάστερ δεν μπορεί να τροποποιηθεί και η τροποποίησή της έχει στόχο την αποκατάσταση της ισορροπίας μετά από ατύχημα.


Γωνία σύγκλισης/ παραλληλισμού

Η γωνία σύγκλισης ή γωνία ανοίγματος αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ της κατεύθυνσης των τροχών και του διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου. Εάν οι νοητές ευθείες συγκλίνουν και τέμνονται μπροστά από το όχημα, μιλούμε για τη γωνία σύγκλισης. Διαφορετικά, αναφερόμαστε στη γωνία ανοίγματος (απόκλισης).

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η γενική ισορροπία των μηχανικών δυνάμεων, τα αυτοκίνητα με κίνηση στους πίσω τροχούς συχνά χαρακτηρίζονται από γωνία σύγκλισης, ενώ εκείνα με κίνηση μπροστά έχουν συχνότερα γωνία ανοίγματος.



Εν κατακλείδι, πρέπει οπωσδήποτε να βεβαιωθείτε ότι οι ρυθμίσεις των γωνιών είναι σωστές.
Δεν έχει σημασία αν το αυτοκίνητό σας διαθέτει ελαστικά τελευταίας γενιάς με μέγιστη διάρκεια ζωής. Μια λανθασμένη ρύθμιση μερικών χιλιοστών θα υποβαθμίσει την αντοχή ακόμα και των πιο φημισμένων ελαστικών.